Ik ben een zeer bezorgde oma van een 6 jarig jongetje in de middenbouw.
Zeer regelmatig ben ik bezig (als tutor) met de lesjes BOUW, samen met zijn moeder en vader ( in mindere mate).
De eerste 2 blokken (dus idd in groep 2 begonnen) zijn met een score van 100 % afgerond.
Afgelopen week waren we klaar met de serie van blok 3 dus werd mijn kleinzoon op school getoetst. Zonder enog berichtje van de school moesten we er zelf achter komen (door in te loggen op de website van BOUW) dat hij een score van 95 % had. Vervolgens staat er dat hij 9 lesjes opnieuw moet doen. Ik ben zeer onaangenaam verrast….was het maar zo, dat wij allemaal 95% van alles wat we doen goed doen! Dan zou de wereld er heel anders uitzien.
Enfin….mijn kleinzoon was boos en wilde helemaal geen lesjes BOUW meer doen.
Ik heb zelfs vanmorgen 20 minuten aan de telefoon gezeten met een medewerker van BOUW en hem verteld, dat ik het niet erg motoverend vind werken als een kind 95% haalt en lesjes moet overdoen. Volgens die mijnheer zou de leerling dan door kunnen, maar het lag misschien aan de snelheid?
Kortom….wat een bittere ellende dit. Ik vind het stressvol voor de leerlingen, maar ook voor de mensen die de leerlingen moeten begeleiden. Op school wordt er niet geoefend met die programma.
Gaan we hiermee bij kindjes van 6 jaar burnout klachten zitten kweken?
Tja…zeer ontevreden hoe dit verloopt.
Wil je (telefonisch) reageren?
Stuur je mail naar kerngroep@wsk-kleuteronderwijs.nl.
(Wil je telefonisch reageren? Geef dan ook je telefoonnummer en eventueel tijdstippen door dat we je kunnen bellen.)