
Ons onderzoek naar werkdruk in het Onderwijs leverde tot nu toe ruim 90 inhoudelijke reacties op, merendeels van docenten die ons vertellen hoe zij werkdruk ervaren voor de klas. Door die reacties hebben wij een goed beeld van de oorzaken van het ontstaan van de werkdruk. Maar hoe zit het eigenlijk met de gevolgen van de oplopende werkdruk? Wat merkt een schoolgaand kind van de veranderingen in het onderwijs?
Saskia Stabel liked this on Facebook.
Mirjam Van de Merbel liked this on Facebook.
Susanne De Ries liked this on Facebook.
RT @kleuteronderwys: Kleuterjuf: ‘De koek is op. Ik stop ermee’:
Ons onderzoek naar werkdruk in het Onder… https://t.co/dqkE9mBw4M
Eigenlijk…..ligt dit ook aan de school waar je werkt en het management.Gebrek aan empatisch vermogen…hoe haal je het in je hoofd om een kleuterklas vol te stoppen met 39 kleuters!! Wij hebben een directeur die de kleuterjuffen hun vak laten uitoefenen zoals dat met kleuters moet! Dat is klasse! Kan die van jou nog wat van leren!
Soms heb je als school ook geen keus. Wij hebben een aantal jaar 33 kinderen gehad. Dit kwam doordat we in een vinexwijk staan en alle scholen vol liepen.
Dit jaar.voor het eerst 31 en daar zijn we al blij mee