
Ons onderzoek naar werkdruk in het Onderwijs leverde tot nu toe ruim 90 inhoudelijke reacties op, merendeels van docenten die ons vertellen hoe zij werkdruk ervaren voor de klas. Door die reacties hebben wij een goed beeld van de oorzaken van het ontstaan van de werkdruk. Maar hoe zit het eigenlijk met de gevolgen van de oplopende werkdruk? Wat merkt een schoolgaand kind van de veranderingen in het onderwijs?
Jennifer van Erk liked this on Facebook.
Nienke Stegeman liked this on Facebook.
Marjan Huisman liked this on Facebook.
Caroline van der Heij liked this on Facebook.
Kleuteronderwijs, basisonderwijs, voortgezet onderwijs……kortom, na 40 jaar onderwijs met zoveel plezier raad ik het mooie beroep niet maar aan, jong of ouder, het risico op een burn-out of uitval is te groot. En dan maar zeggen dat we allemaal moeten ” bijscholen” ….alsof dat gaat helpen ?! 1 juf, meester of docent heeft altijd ook maar 1 hoofd , twee handen en kan zijn tijd maar 1 keer gebruiken.