
Ons onderzoek naar werkdruk in het Onderwijs leverde tot nu toe ruim 90 inhoudelijke reacties op, merendeels van docenten die ons vertellen hoe zij werkdruk ervaren voor de klas. Door die reacties hebben wij een goed beeld van de oorzaken van het ontstaan van de werkdruk. Maar hoe zit het eigenlijk met de gevolgen van de oplopende werkdruk? Wat merkt een schoolgaand kind van de veranderingen in het onderwijs?
Linda van Slooten liked this on Facebook.
Anneke Stans liked this on Facebook.
Ook ik ben er net uitgestapt na 30 jaar kleuteronderwijs…..:(
Bij ons zijn al 3 kleuterjuffen weg 🙁
Dat waren nou net de leuksten..
Kleuterjuffen zijn altijd leuk….:-)
Nou..je jongere juffen vind ik niks
En de kinderen (onze tweeling) vonden de oudere veel beter
Ik word er verdrietig van als ik dit lees, ben ook al 32 jaar met hart en ziel kleuterjuf. Gelukkig kunnen de kleuters bij ons nog kleuter zijn en spelend en handelend ontdekken en leren. Goed onderbouwd en met een zelf ontwikkeld leerlingvolgsysteem volgen we de kinderen in hun ontwikkeling en hebben het toetsen terug kunnen brengen tot 1 toets eind groep 2
Mag ik vragen wat voor een soort volgsysteem jullie hebben en welke toets? Ik ben erg nieuwsgierig!
Ik ben ook nieuwsgierig naar jullie LVS…Wij hebben al een jaar of 10 Kijk!, maar vinden het niet meer voldoen..
Wij hebben een “Dit kan ik al- boekje” gemaakt met items van alle ontwikkelingsgebieden . Dit wordt het eerste jaar ingevuld met “in ontwikkeling “of “behaald”,het tweede jaar komt er ook “niet behaald” bij. Het groeit met de ontwikkeling mee, dus nog niet alle onderdelen zijn in het begin ingevuld. We bespreken dit 2x per jaar met de ouders.