
Ons onderzoek naar werkdruk in het Onderwijs leverde tot nu toe ruim 90 inhoudelijke reacties op, merendeels van docenten die ons vertellen hoe zij werkdruk ervaren voor de klas. Door die reacties hebben wij een goed beeld van de oorzaken van het ontstaan van de werkdruk. Maar hoe zit het eigenlijk met de gevolgen van de oplopende werkdruk? Wat merkt een schoolgaand kind van de veranderingen in het onderwijs?
Jeannette Brethouwer liked this on Facebook.
RT @kleuteronderwys: Kleuterjuf: ‘De koek is op. Ik stop ermee’:
Ons onderzoek naar werkdruk in het Onder… https://t.co/dqkE9mBw4M
Dit was ook voor mij een reden om na 43 jaar werken met kleuters per 1 aug. jl. te stoppen.
Sorry, maar dan mag je toch ook wel stoppen na 43 jaar kleuters?
Helemaal mee eens. Ik werk met peuters en ook hier is de werkdruk enorm. Observeren, registreren, groepsplannen maken, bespreken en weer opnieuw beginnen. Ik speel mee met een blaadje en pen in mijn hand. Maar ja wat moet je anders ik denk dat er nog net 1 plakje koek in mijn trommel zit.
Mee eens! Nu wordt peuterspeelzaal “omgebouwd” tot peuteropvang, betekent dat vakantie s niet meer worden doorbetaald en dus worden je overuren als eigen tijd beschouwd. Hoe slinks…..
Nicole Jansen liked this on Facebook.