Het Platform Onderwijs2032 presenteerde zaterdag een eindadvies over het onderwijs van de toekomst.
Kleuters hoeven geen Engels te leren en voor leerlingen in het basis- en voortgezet onderwijs blijft feitenkennis wel belangrijk. Al ligt de nadruk hierbij niet heel specifiek op losse feiten; het is vooral belangrijk dat kinderen begrijpen waarom en hoe iets is ontstaan. Dat schrijft het Platform Onderwijs2032 in het eindadvies over het onderwijs van de toekomst, dat zaterdagmiddag is gepresenteerd.
Kleuters moeten spelend leren, maar die term bestaat denk ik anno 2016 niet meer
Het mooist zou zijn: leg helemaal niets op. Laat uit de kinderen komen waar zij op dat moment belangstelling voor hebben en diep dat uit laat ze daarmee ervaring op doen. Kan zelf engels zijn of tellen in tien talen. Herkennen van klanken, opmerken wat op elkaar lijkt daar leren ze van. Doen doen doen moet het motto blijven en als leidster begeleid je het om alles uit de kast te halen.
Kitty Verweij-van Toor liked this on Facebook.
Sanne Hidding liked this on Facebook.
Fenna Schellekens liked this on Facebook.