Het Platform Onderwijs2032 presenteerde zaterdag een eindadvies over het onderwijs van de toekomst.
Kleuters hoeven geen Engels te leren en voor leerlingen in het basis- en voortgezet onderwijs blijft feitenkennis wel belangrijk. Al ligt de nadruk hierbij niet heel specifiek op losse feiten; het is vooral belangrijk dat kinderen begrijpen waarom en hoe iets is ontstaan. Dat schrijft het Platform Onderwijs2032 in het eindadvies over het onderwijs van de toekomst, dat zaterdagmiddag is gepresenteerd.
Ytsje Poortinga
Ach nee dat kan nog makkelijk die hummels moeten al zoveel!
Ben ik helemaal met je eens! Het gaat mij ook aan het hart da die kleuters zoveel MOETEN. De druk op die kleine kinderen is al zo hoog. Al dat moeten zou bij kleuters verboden moeten zijn.
Gewoon de autonomie van de leerkracht weer oppakken en dit soort gebrabbel van platfora voorbij laten gaan. Zij kennen de situatie niet, de school niet, de leraren niet, de kinderen niet, enz. Ze weten dus feitelijk helemaal niets. Gewoon doen wat nodig is vanuit de ontwikkeling van de kinderen.
RT @kleuteronderwys: Advies: kleuters hoeven geen Engels te leren – feitenkennis blijft belangrijk: Het Platform O… https://t.co/fkoBp72v…
Mandy Binkhorst Milou van der Ree Gonnie van Heiningen
Anja Timmermans liked this on Facebook.