Betreft: Kleuteronderwijs
Mijn dochter ging in 2002 naar het basisonderwijs. Ik ben zelf opgeleid tot kleuterleidster en ging bij de opvoeding uit van ontwikkelingspsychologie meegekregen vanuit de opleiding. Daarbij stond de belevingswereld en de daarbij behorende kleuterkenmerken centraal.
Na een half jaar kwamen er uit de school paniekreacties t.a.v. het functioneren. Grote zorgen aangaande motoriek, spraak, korte termijngeheugen en sociale-emotionele ontwikkeling. Mijn man en ik werden onder grote druk gezet. Binnen school heerste 8 jaar lang een collectief wantrouwen, onze dochter zou nooit een hoogvlieger worden.
Op de middelbare school waren de leerkrachten positief.Vorig jaar haalde mijn dochter de HAVO. Cijfers: Nederlands 7, Engels 7, geschiedenis 8, Frans 7, aardrijkskunde 6, Duits 6, maatschappijwetenschappen 8 en maatschappijleer 8. Voor Engels had ze gemiddeld een 9,8 voor woordjes. Het hoogste van alle havisten dat jaar, over kortetermijngeheugen gesproken!!!
Herinner me een uitspraak van premier Rutte van enige tijd geleden: ‘Tegenwoordig zijn er meer kinderen waar wat mis mee is dan niet.’
WSK-lid en dochter
Gerry Grimm liked this on Facebook.
Aggie Hoekstra-Jorna liked this on Facebook.
Ieder kind is anders,de een neemt makkelijker iets op dan de ander. Ze moeten zo veel in hun kleine hoofdje op nemen. Geef ze de kans om te laten zien wat ze kunnen ook al duurt ‘t wat langer.
Met de kinderen is niets mis, maar de volwassenen zijn doorgeslagen.
Zoha Ayari liked this on Facebook.