Betreft: Kleuteronderwijs
Mijn dochter ging in 2002 naar het basisonderwijs. Ik ben zelf opgeleid tot kleuterleidster en ging bij de opvoeding uit van ontwikkelingspsychologie meegekregen vanuit de opleiding. Daarbij stond de belevingswereld en de daarbij behorende kleuterkenmerken centraal.
Na een half jaar kwamen er uit de school paniekreacties t.a.v. het functioneren. Grote zorgen aangaande motoriek, spraak, korte termijngeheugen en sociale-emotionele ontwikkeling. Mijn man en ik werden onder grote druk gezet. Binnen school heerste 8 jaar lang een collectief wantrouwen, onze dochter zou nooit een hoogvlieger worden.
Op de middelbare school waren de leerkrachten positief.Vorig jaar haalde mijn dochter de HAVO. Cijfers: Nederlands 7, Engels 7, geschiedenis 8, Frans 7, aardrijkskunde 6, Duits 6, maatschappijwetenschappen 8 en maatschappijleer 8. Voor Engels had ze gemiddeld een 9,8 voor woordjes. Het hoogste van alle havisten dat jaar, over kortetermijngeheugen gesproken!!!
Herinner me een uitspraak van premier Rutte van enige tijd geleden: ‘Tegenwoordig zijn er meer kinderen waar wat mis mee is dan niet.’
WSK-lid en dochter
Ingeborg Grimm liked this on Facebook.
Yvonne Bisseling liked this on Facebook.
Liesbeth Wentzel ten Ham liked this on Facebook.
Jolanda Fierloos-vd Linde liked this on Facebook.
Marjon Schmidt liked this on Facebook.