Steun jij de doelstellingen van de Werk- en Steungroep Kleuteronderwijs? Bekijk hier onze doelstellingen en word lid!

Archief

Vraag uit de praktijk over werken met een planbord.

Mijn vraag is:

Ik moet de overstap gaan maken en dus omschakelen met mijn klas naar werken met planbord, waarbij de kinderen zelf kiezen en zelf hun werk leren plannen.
Hoe leer ik ze dit zo soepel en duidelijk mogelijk aan?

Ze zijn nu gewend om in vaste groepen te werken, aan een activiteit of in een hoek die ik voor hen uitkies. Een systeem dat gewoon gedurende de week doordraait, dus iedereen komt overal vanzelf aan de beurt.

Zijn kleuters al zo ver dat ze zelf kunnen plannen?
3 moet werkjes en 2 mag werkjes per week.

Hoe pakken jullie dit aan. Of hoe leer je ze dit het makkelijkst aan?
Wat is jullie ervaring met bijv. de tijd die dat kost?
Ik heb een gewoon planbord met magneetplaatjes.

 

Graag je reactie onder dit bericht of stuur een mail naar lidaboonstra@wsk-kleuteronderwijs.nl. Zij stuurt de reacties door.

 

 

Related posts
Archief

WSK Symposium 2024

Archief

Wachtwoord ledensite WSK vergeten?

Archief

Aanmelden als steunlid WSK-kleuteronderwijs

Archief

Herstellen van een goede opleiding voor het onderwijs aan kleuters (3)

Klik HIER en word (steun-)lid van de WSK en
blijf op de hoogte via onze nieuwsbrief.

 

4 Comments

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *