Steun jij de doelstellingen van de Werk- en Steungroep Kleuteronderwijs? Bekijk hier onze doelstellingen en word lid!

Archief

Informatie EDI voor kleuters (extern)

Directe Instructie, is dat wel wat voor kleuters?

Vanaf 2002 zijn scholen bezig met de uitvoe-ring van de aanpak van de directe instructie. Er is al wat jaren ervaring met deze benadering. De basiskenmerken zijn:
•Basiskennis en -vaardigheden op een krachtige wijze ontwikkelen.
•Aansluiten op het individueel tempo van de leerling.
•Duidelijke doelen stellen.
•Een heldere leerstofopbouw.
•Directe feedback geven.

Zo op het eerste gezicht lijkt dit een goede aanpak. …

KLIK HIER voor het hele bericht

 

Mogelijk ongewenste bijeffecten van edi voor kleuters

De gedachte achter EDI in het reken-wiskundeonderwijs is dat kinderen niet leren door reken-wiskundige problemen op te lossen. Ze leren alleen door na te volgen wat de leraar in de instructie voordoet…..

KLIK HIER voor het hele bericht

 

 

Related posts
Archief

WSK Symposium 2024

Archief

Wachtwoord ledensite WSK vergeten?

Archief

Aanmelden als steunlid WSK-kleuteronderwijs

Archief

Herstellen van een goede opleiding voor het onderwijs aan kleuters (3)

Klik HIER en word (steun-)lid van de WSK en
blijf op de hoogte via onze nieuwsbrief.

 

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *