Steun jij de doelstellingen van de Werk- en Steungroep Kleuteronderwijs? Bekijk hier onze doelstellingen en word lid!

Archief

Iedereen weet dat een baby nog niet echt kan lezen.

Eerst moet hij veel neuronennetwerken aanleggen, die hem  de voorwaarden leren, die hij nodig heeft om te leren lezen.

Geef een kind de tijd en de kans om te “rijpen” voor je hem onderwijs aanbiedt wat nog niet kan landen.

Daarna kan de ene vaardigheid op de andere volgen. Elk kind doet dat in zijn eigen tempo.

Dit geldt voor elke leeftijdsgroep en op elk niveau. ( peuter, kleuter, schoolkind)

Geef alstublieft  aan leerkrachten de autonomie terug om dat te timen en registreren.

Een leerkracht vult een kind niet met kennis op kalenderleeftijd.

Een leerkracht zet een kind in de kracht van zijn leren. Dan volgt daarna de inhoud wel.

 

Elsbeth Weterings.

Related posts
Archief

WSK Symposium 2024

Archief

Wachtwoord ledensite WSK vergeten?

Archief

Aanmelden als steunlid WSK-kleuteronderwijs

Archief

Herstellen van een goede opleiding voor het onderwijs aan kleuters (3)

Klik HIER en word (steun-)lid van de WSK en
blijf op de hoogte via onze nieuwsbrief.

 

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *