Steun jij de doelstellingen van de Werk- en Steungroep Kleuteronderwijs? Bekijk hier onze doelstellingen en word lid!

Archief

4. [Fröbelen] door Corry Hijlkema

Eén van de workshops tijdens de 7e inspiratiedag  ‘De praktijk van aansluitend onderwijs’

 

4. Fröbelen door Corry Hijlkema

Fröbelen betekent knutselen en is afkomstig van de Duitse pedagoog Fröbel die ervan uitging dat kinderen leren door te spelen. Papiervouwen was bijvoorbeeld volgens hem een uitstekende methode om kinderen te laten kennismaken met abstracte structuren. Vouwen, maar ook vlechten, blokken bouwen, knutselen, knippen en plakken, Corry laat ons zien hoe dit fröbelen nog steeds actueel is en een belangrijk onderdeel vormt van het kleuteronderwijs.

 

Klik hier voor meer informatie over

de 7e inspiratiedag

‘De praktijk van aansluitend onderwijs’

Related posts
Archief

WSK Symposium 2024

Archief

Wachtwoord ledensite WSK vergeten?

Archief

Aanmelden als steunlid WSK-kleuteronderwijs

Archief

Herstellen van een goede opleiding voor het onderwijs aan kleuters (3)

Klik HIER en word (steun-)lid van de WSK en
blijf op de hoogte via onze nieuwsbrief.

 

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *