De werkgroep strijdt voor de erkenning van kleutergericht onderwijs. Hij wil ervoor zorgen dat de kleuterperiode als aparte ontwikkelingsfase opnieuw een plaats krijgt in het Nederlandse onderwijs(beleid).
De werkgroep wil een halt toeroepen aan de toename van onderwijsmethoden, programma’s en toetsen waarin van kleuters alleen maar vermeerdering van feitenkennis wordt verwacht in plaats van persoonlijke ontwikkeling.
Een liefdevolle omgeving, waarin kinderen zich op hun unieke, eigen wijze mogen en kunnen ontwikkelen en waarin de leerkracht oog mag hebben voor al hun specifieke talenten is hard nodig – deze vormt namelijk hét fundament voor een respectvolle samenleving.
Laat de kleuter weer kleuteren
Als u het eens bent met deze gedachtegang, hopen we, dat u onder het kopje ‘steunbetuiging’ uw handtekening wilt plaatsen, tevens hebt u de mogelijkheid een bericht achter te laten. Wij hebben namelijk ook uw hulp dringend nodig om de gewenste verbetering van het kleuteronderwijs mogelijk te maken.
Dank u wel.
Meer weten?
Lieve mensen, onze kleuters hoeven echt niet allemaal professor te worden, maar wel sociale leden van onze toekomstige en hopelijk gelukkige maatschappij.
Dáár moeten we in gaan investeren om geen egotrippers met ellebogenmentaliteit te creëen, maar ”mensenmensen”
Mee eens!
Het beste voor mijn meiden, dat maar onbezorgd kunnen genieten van hun jeugd. Teveel druk tekent je voor de rest van je leven.
Mijn moeder wil dat haar kleinkinderen weer goed kleuteronderwijs krijgen, Lotte Ritzema
HELEMAAL MEE EEns