De werkgroep strijdt voor de erkenning van kleutergericht onderwijs. Hij wil ervoor zorgen dat de kleuterperiode als aparte ontwikkelingsfase opnieuw een plaats krijgt in het Nederlandse onderwijs(beleid).
De werkgroep wil een halt toeroepen aan de toename van onderwijsmethoden, programma’s en toetsen waarin van kleuters alleen maar vermeerdering van feitenkennis wordt verwacht in plaats van persoonlijke ontwikkeling.
Een liefdevolle omgeving, waarin kinderen zich op hun unieke, eigen wijze mogen en kunnen ontwikkelen en waarin de leerkracht oog mag hebben voor al hun specifieke talenten is hard nodig – deze vormt namelijk hét fundament voor een respectvolle samenleving.
Laat de kleuter weer kleuteren
Als u het eens bent met deze gedachtegang, hopen we, dat u onder het kopje ‘steunbetuiging’ uw handtekening wilt plaatsen, tevens hebt u de mogelijkheid een bericht achter te laten. Wij hebben namelijk ook uw hulp dringend nodig om de gewenste verbetering van het kleuteronderwijs mogelijk te maken.
Dank u wel.
Meer weten?
Helemaal mee eens, kinderen moeten tegenwoordig zoveel, laat ze kind zijn! Van spelen is nog nooit een kind slechter geworden!
Totaal mee eens!
Lieve zus!
Omdat jij de beste kleuterjuf was…en al je principes gaandeweg op moest geven!!!!!
Gelukkig ben je je idealen niet kwijtgeraakt onderweg! SUCCES!
Dikke kus, Chantal
Wat fijn om te zien en lezen dat er veel meer mensen zijn die vinden dat er van onze kinderen al veel te veel word verwacht voordat ze überhaupt de kans hebben gekregen zichzelf te kunnen zijn; dat leren is allemaal heel fijn maar van mij moeten ze eerst kind kunnen zijn! Heel veel succes!
Het kind in de klas moet de ruimte krijgen om zich zelf te ontwikkelen. Dit wilt niet altijd zeggen d.m.v. toetsen. Al staan sommige kinderen wel open om geprikkeld te worden!