De werkgroep strijdt voor de erkenning van kleutergericht onderwijs. Hij wil ervoor zorgen dat de kleuterperiode als aparte ontwikkelingsfase opnieuw een plaats krijgt in het Nederlandse onderwijs(beleid).
De werkgroep wil een halt toeroepen aan de toename van onderwijsmethoden, programma’s en toetsen waarin van kleuters alleen maar vermeerdering van feitenkennis wordt verwacht in plaats van persoonlijke ontwikkeling.
Een liefdevolle omgeving, waarin kinderen zich op hun unieke, eigen wijze mogen en kunnen ontwikkelen en waarin de leerkracht oog mag hebben voor al hun specifieke talenten is hard nodig – deze vormt namelijk hét fundament voor een respectvolle samenleving.
Laat de kleuter weer kleuteren
Als u het eens bent met deze gedachtegang, hopen we, dat u onder het kopje ‘steunbetuiging’ uw handtekening wilt plaatsen, tevens hebt u de mogelijkheid een bericht achter te laten. Wij hebben namelijk ook uw hulp dringend nodig om de gewenste verbetering van het kleuteronderwijs mogelijk te maken.
Dank u wel.
Meer weten?
Volwassenen kunnen de huidige maatschappelijke druk al niet aan, moeten we dät gevoel van,, niet kunnen voldoen” nu ook al overdragen op onze kleuters? Dat lijkt mij een slechte zaak.
Kleine mensen kleine zorgen (ijsje laten vallen)
Grote mensen grote zorgen (toetsen doorstaan)
Ooit was het kleuteronderwijs de meest passende vorm van onderwijs in Nederland.
Kleueronderwijs passend onderwijs? NEE.
Men zet veel op het spel door kleuters het spel te ontnemen.