De werkgroep strijdt voor de erkenning van kleutergericht onderwijs. Hij wil ervoor zorgen dat de kleuterperiode als aparte ontwikkelingsfase opnieuw een plaats krijgt in het Nederlandse onderwijs(beleid).
De werkgroep wil een halt toeroepen aan de toename van onderwijsmethoden, programma’s en toetsen waarin van kleuters alleen maar vermeerdering van feitenkennis wordt verwacht in plaats van persoonlijke ontwikkeling.
Een liefdevolle omgeving, waarin kinderen zich op hun unieke, eigen wijze mogen en kunnen ontwikkelen en waarin de leerkracht oog mag hebben voor al hun specifieke talenten is hard nodig – deze vormt namelijk hét fundament voor een respectvolle samenleving.
Laat de kleuter weer kleuteren
Als u het eens bent met deze gedachtegang, hopen we, dat u onder het kopje ‘steunbetuiging’ uw handtekening wilt plaatsen, tevens hebt u de mogelijkheid een bericht achter te laten. Wij hebben namelijk ook uw hulp dringend nodig om de gewenste verbetering van het kleuteronderwijs mogelijk te maken.
Dank u wel.
Meer weten?
Spel is de meest wezenlijke bezigheid van een kind met een wereld die nog van alles kan blijken te zijn.(defnitie van Langeveld).
Laten we die gedachte koesteren en er naar handelen.
mee eens!!
Wat een geweldige reclame voor hoe het zou moeten met het kleuteronderwijs. Ik steun jullie werkgroep al. Jullie krijgen van mij complimenten voor de manier waarop jullie aan de weg timmeren. Heel veel succes met al het werk dat er nog gedaan moet worden. Oud-KLOSser
Ik sta helemaal achter jouw geweldige initiatief!
Van harte ben ik het oneens met de bedrijfsmatige manier waarop het Nederlandse onderwijssysteem van tegenwoordig is ingericht. Een dikke steunbetuiging dus voor dit initiatief, succes ermee! Ik vind trouwens dat een kind een kind moet kunnen zijn, schoolkind of niet.