De werkgroep strijdt voor de erkenning van kleutergericht onderwijs. Hij wil ervoor zorgen dat de kleuterperiode als aparte ontwikkelingsfase opnieuw een plaats krijgt in het Nederlandse onderwijs(beleid).
De werkgroep wil een halt toeroepen aan de toename van onderwijsmethoden, programma’s en toetsen waarin van kleuters alleen maar vermeerdering van feitenkennis wordt verwacht in plaats van persoonlijke ontwikkeling.
Een liefdevolle omgeving, waarin kinderen zich op hun unieke, eigen wijze mogen en kunnen ontwikkelen en waarin de leerkracht oog mag hebben voor al hun specifieke talenten is hard nodig – deze vormt namelijk hét fundament voor een respectvolle samenleving.
Laat de kleuter weer kleuteren
Als u het eens bent met deze gedachtegang, hopen we, dat u onder het kopje ‘steunbetuiging’ uw handtekening wilt plaatsen, tevens hebt u de mogelijkheid een bericht achter te laten. Wij hebben namelijk ook uw hulp dringend nodig om de gewenste verbetering van het kleuteronderwijs mogelijk te maken.
Dank u wel.
Meer weten?
Ik heb gene bijdrage, wil alleen graag mijn steun betuigen aan dit initiatief. I ben zelf van een van de laatste lichtingen van de KLOS. Ik heb inmiddels een carrière switch gemaakt, na thuisbijfmoeder te zijn geweest tot alle 5 de kinderen op de basisschool waren. Alles waarvoor kleuterleidsters hebben gewaarschuwd toen de pannen voor het basisonderwijs werden gemaakt zijn uitgekomen. De kleuter en zijn eigenheid worden niet meer erkend.
Hoe heeft het zo ver kunnen komen?
Ik ben erg blij met jullie actie.
Diny
Ik ben het helemaal eens met de stelling, laat de kleuter kleuter blijven! Zorg dat er weer een aparte opleiding voor kleuterleidsters/ leiders komt!
Het is de hoogste tijd dat er wordt ingegrepen!