De werkgroep strijdt voor de erkenning van kleutergericht onderwijs. Hij wil ervoor zorgen dat de kleuterperiode als aparte ontwikkelingsfase opnieuw een plaats krijgt in het Nederlandse onderwijs(beleid).
De werkgroep wil een halt toeroepen aan de toename van onderwijsmethoden, programma’s en toetsen waarin van kleuters alleen maar vermeerdering van feitenkennis wordt verwacht in plaats van persoonlijke ontwikkeling.
Een liefdevolle omgeving, waarin kinderen zich op hun unieke, eigen wijze mogen en kunnen ontwikkelen en waarin de leerkracht oog mag hebben voor al hun specifieke talenten is hard nodig – deze vormt namelijk hét fundament voor een respectvolle samenleving.
Laat de kleuter weer kleuteren
Als u het eens bent met deze gedachtegang, hopen we, dat u onder het kopje ‘steunbetuiging’ uw handtekening wilt plaatsen, tevens hebt u de mogelijkheid een bericht achter te laten. Wij hebben namelijk ook uw hulp dringend nodig om de gewenste verbetering van het kleuteronderwijs mogelijk te maken.
Dank u wel.
Meer weten?
Goed dat er aandacht komt voor deze kwaliteitsverlaging van het kleuteronderwijs. Laat voormalige KLOSSERS lesgeven op de Pabo om hun kennis ten aanzien van de kleuter door te geven!
Ooit was ik een goede kleuterleidster, maar wij hebben ons gewoon de hoek in laten drukken na de integratie. Fijn dat iemand er voor wil gaan.
Ik sluit me bij de vorige persoon aan. De kleuter en zijn leefwereld moet weer centraal staan en niet het lesdoel. Eigenlijk moet de grootste boer dat toch snappen, maarde werkelijkheid is anders
Het hele kleuteronderwijs gaat voorbij aan kleuters!
Tot 4 jaar(hoewel op peuterzaal begint ook al de toetsgekte) “””mogen kinderen hun eigen weg volgen:de een loopt met 12 maanden de ander met 16.De een praat al met 2 jaar behoorlijk,de ander heeft meer tijd nodig.Heel gewoon en geaccepteerd.Met 4 jaar moet iedereen ineens “”gelijk””alle vaardigheden onder de knie hebben.Waanzin!!!En maar klagen over de “”dure rugzakjes.””Denk eens na in Den Haag!!!
Luister naar de mensen die er verstand van hebben.