De werkgroep strijdt voor de erkenning van kleutergericht onderwijs. Hij wil ervoor zorgen dat de kleuterperiode als aparte ontwikkelingsfase opnieuw een plaats krijgt in het Nederlandse onderwijs(beleid).
De werkgroep wil een halt toeroepen aan de toename van onderwijsmethoden, programma’s en toetsen waarin van kleuters alleen maar vermeerdering van feitenkennis wordt verwacht in plaats van persoonlijke ontwikkeling.
Een liefdevolle omgeving, waarin kinderen zich op hun unieke, eigen wijze mogen en kunnen ontwikkelen en waarin de leerkracht oog mag hebben voor al hun specifieke talenten is hard nodig – deze vormt namelijk hét fundament voor een respectvolle samenleving.
Laat de kleuter weer kleuteren
Als u het eens bent met deze gedachtegang, hopen we, dat u onder het kopje ‘steunbetuiging’ uw handtekening wilt plaatsen, tevens hebt u de mogelijkheid een bericht achter te laten. Wij hebben namelijk ook uw hulp dringend nodig om de gewenste verbetering van het kleuteronderwijs mogelijk te maken.
Dank u wel.
Meer weten?
Steeds maar weer horen dat je geen vernieuwing wilt, niet met je tijd meegaat , ik ben het spuugzat. Ja, ik zit al vanaf 1974 in het kleuteronderwijs en ja ik ben 60 jaar. Maar een kleuter trucjes leren zonder inleving en voorbij gaan aan zijn rijping alleen omdat hij anders niet met de “startmethode”kan meekomen in gr.3 heeft niets met, niet meegaan met je tijd, te maken maar alles met je vakkennis en houden van kleuters.En helaas heb ik te maken met klos-collega’s die voor andere zaken strijden dan kleuters. Leve de carriëremogelijkheden van kleuterjuffen!!!!
Wat heerlijk om alle berichten van jullie te lezen en te zien dat ik niet de “oude gek”ben waar ze mij soms voor aanzien.
Er wordt steeds maar doorgejaagd , zonder de dag van nu te vieren.
Stop met jakkeren, ga voor kwaliteit!
Wat dacht je van hun juf?
Wel een diploma, maar dat is geen garantie voor een veilige toekomst. Ze vallen bij bosjes overspannen uit het arbeidsproces.
Fijn dat iemand hier iets aan wil doen.
Help de kleuter verzuipt!