De werkgroep strijdt voor de erkenning van kleutergericht onderwijs. Hij wil ervoor zorgen dat de kleuterperiode als aparte ontwikkelingsfase opnieuw een plaats krijgt in het Nederlandse onderwijs(beleid).
De werkgroep wil een halt toeroepen aan de toename van onderwijsmethoden, programma’s en toetsen waarin van kleuters alleen maar vermeerdering van feitenkennis wordt verwacht in plaats van persoonlijke ontwikkeling.
Een liefdevolle omgeving, waarin kinderen zich op hun unieke, eigen wijze mogen en kunnen ontwikkelen en waarin de leerkracht oog mag hebben voor al hun specifieke talenten is hard nodig – deze vormt namelijk hét fundament voor een respectvolle samenleving.
Laat de kleuter weer kleuteren
Als u het eens bent met deze gedachtegang, hopen we, dat u onder het kopje ‘steunbetuiging’ uw handtekening wilt plaatsen, tevens hebt u de mogelijkheid een bericht achter te laten. Wij hebben namelijk ook uw hulp dringend nodig om de gewenste verbetering van het kleuteronderwijs mogelijk te maken.
Dank u wel.
Meer weten?
Wij knikken braaf en doen wat wij belangrijk vinden.
We vullen wel wat in, maar niemand kijkt er naar.Eigenlijk te gek voor woorden, maar dat werken zij in de hand.
Eendracht maakt macht!
Wij staan duidelijk niet alleen, wat een heerlijk gevoel.
Wens iedere kleuter een liefdevolle kleutertijd!
Het is bijna niet te doen maar “vechten “met 3 klossers nog iedere dag tegen de eisen die ze ons van boven willen opleggen.
Soms knik je ja, onze lijfspreuk is tegenwoordig “papier is geduldig”. Het voelt goed om de kleuters trouw te blijven!
Kleuters die mogen kleuterren zullen gelukkigere volwassenen worden dan de huidige club.