De werkgroep strijdt voor de erkenning van kleutergericht onderwijs. Hij wil ervoor zorgen dat de kleuterperiode als aparte ontwikkelingsfase opnieuw een plaats krijgt in het Nederlandse onderwijs(beleid).
De werkgroep wil een halt toeroepen aan de toename van onderwijsmethoden, programma’s en toetsen waarin van kleuters alleen maar vermeerdering van feitenkennis wordt verwacht in plaats van persoonlijke ontwikkeling.
Een liefdevolle omgeving, waarin kinderen zich op hun unieke, eigen wijze mogen en kunnen ontwikkelen en waarin de leerkracht oog mag hebben voor al hun specifieke talenten is hard nodig – deze vormt namelijk hét fundament voor een respectvolle samenleving.
Laat de kleuter weer kleuteren
Als u het eens bent met deze gedachtegang, hopen we, dat u onder het kopje ‘steunbetuiging’ uw handtekening wilt plaatsen, tevens hebt u de mogelijkheid een bericht achter te laten. Wij hebben namelijk ook uw hulp dringend nodig om de gewenste verbetering van het kleuteronderwijs mogelijk te maken.
Dank u wel.
Meer weten?
heel goede actie! de kleuterperiode is de belangrijkste periode in het leven voor de ontwikkeling van sociaal gedrag en creativiteit in een open relatie met andere kinderen, natuur en omgeving. Kijken en genieten, samen doen, verwonderen en onderzoeken, dat is het echte leren.
Ik sta helemaal achter jullie! Goede actie. Ik hoop dat het jullie lukt om verandering hierin teweeg te brengen!
Wat goed om te lezen en te zien dat er mensen in actie komen !Ik, als ex-kleuterleidster, zie met stille ogen aan hoe het mis gaat in de wereld. Het onderwijs kan een belangrijke schakel zijn om de toekomst veilig te stelen en er weer een blije, gezonde en positieve wereld van te maken. Te beginnen bij de kleuters !! Ben het 100 % eens met jullie inzet en ik wil jullie dan ook zeker ondersteunen.Ik zal deze webklik doorsturen !Houd moed !
Yvonne.
Een kleuter is geen schoolkind, maar moet er een zijn!
Lang leve de Vrije School! Daar heeft een kleuter altijd mogen kleuteren en mag een kind gewoon kind zijn en is de leermethode en de citotoets niet bepalend voor het lesprogramma!