De werkgroep strijdt voor de erkenning van kleutergericht onderwijs. Hij wil ervoor zorgen dat de kleuterperiode als aparte ontwikkelingsfase opnieuw een plaats krijgt in het Nederlandse onderwijs(beleid).
De werkgroep wil een halt toeroepen aan de toename van onderwijsmethoden, programma’s en toetsen waarin van kleuters alleen maar vermeerdering van feitenkennis wordt verwacht in plaats van persoonlijke ontwikkeling.
Een liefdevolle omgeving, waarin kinderen zich op hun unieke, eigen wijze mogen en kunnen ontwikkelen en waarin de leerkracht oog mag hebben voor al hun specifieke talenten is hard nodig – deze vormt namelijk hét fundament voor een respectvolle samenleving.
Laat de kleuter weer kleuteren
Als u het eens bent met deze gedachtegang, hopen we, dat u onder het kopje ‘steunbetuiging’ uw handtekening wilt plaatsen, tevens hebt u de mogelijkheid een bericht achter te laten. Wij hebben namelijk ook uw hulp dringend nodig om de gewenste verbetering van het kleuteronderwijs mogelijk te maken.
Dank u wel.
Meer weten?
Eindelijk een groep die een halt toe roept aan het “doctoraliseren” van kleuters. Laat kleuters KLEUTERS blijven!!
We hebben het kind weggegooid met het badwater.
Heerlijk, ik begrijp dat er meer zijn die vinden dat de kleuter kleuter mag blijven en het onderwijs aan hem/haar aangepast hoort te worden en niet de kleuter aanpassen aan het onderwijs!
Super actie, heel zinvol en héél veel succes ermee!
Kleutermeesters en juffen van Nederland verenigt u en laat het kind weer centraal staan.