De werkgroep strijdt voor de erkenning van kleutergericht onderwijs. Hij wil ervoor zorgen dat de kleuterperiode als aparte ontwikkelingsfase opnieuw een plaats krijgt in het Nederlandse onderwijs(beleid).
De werkgroep wil een halt toeroepen aan de toename van onderwijsmethoden, programma’s en toetsen waarin van kleuters alleen maar vermeerdering van feitenkennis wordt verwacht in plaats van persoonlijke ontwikkeling.
Een liefdevolle omgeving, waarin kinderen zich op hun unieke, eigen wijze mogen en kunnen ontwikkelen en waarin de leerkracht oog mag hebben voor al hun specifieke talenten is hard nodig – deze vormt namelijk hét fundament voor een respectvolle samenleving.
Laat de kleuter weer kleuteren
Als u het eens bent met deze gedachtegang, hopen we, dat u onder het kopje ‘steunbetuiging’ uw handtekening wilt plaatsen, tevens hebt u de mogelijkheid een bericht achter te laten. Wij hebben namelijk ook uw hulp dringend nodig om de gewenste verbetering van het kleuteronderwijs mogelijk te maken.
Dank u wel.
Meer weten?
Al die dingen die ik nu moet doen, daar ben ik helemaal niet voor opgeleid want dan had ik dit vak niet gekozen.
Waarom worden wij verplicht onze kleuters een afgeroomd programma aan te bieden? Daardoor worden ook de resultaten afgeroomd. Breed aanbod ontwikkelt op een veel breder vlak.
Op het feestje van mijn kleuterjufcollega.
Wij zijn ongelukkig en wij delen de boodschap van deze site.
Roep dit gedoe en halt toe, want ik erger me dood aan het kleutergehalte.Dat is er namelijk niet.
Als bovenbouwleerkracht van een basisschool ben ik het van harte eens met de stelling dat kleuters veel meer moeten kunnen spelen in de kleuterklas.
Cijfers en letters, rekenen en lezen leren ze wel in groep 3 en daarna.
Kleuters ontwikkelen zichzelf veel breder dan in het verplichte keurslijf van nu.