De werkgroep strijdt voor de erkenning van kleutergericht onderwijs. Hij wil ervoor zorgen dat de kleuterperiode als aparte ontwikkelingsfase opnieuw een plaats krijgt in het Nederlandse onderwijs(beleid).
De werkgroep wil een halt toeroepen aan de toename van onderwijsmethoden, programma’s en toetsen waarin van kleuters alleen maar vermeerdering van feitenkennis wordt verwacht in plaats van persoonlijke ontwikkeling.
Een liefdevolle omgeving, waarin kinderen zich op hun unieke, eigen wijze mogen en kunnen ontwikkelen en waarin de leerkracht oog mag hebben voor al hun specifieke talenten is hard nodig – deze vormt namelijk hét fundament voor een respectvolle samenleving.
Laat de kleuter weer kleuteren
Als u het eens bent met deze gedachtegang, hopen we, dat u onder het kopje ‘steunbetuiging’ uw handtekening wilt plaatsen, tevens hebt u de mogelijkheid een bericht achter te laten. Wij hebben namelijk ook uw hulp dringend nodig om de gewenste verbetering van het kleuteronderwijs mogelijk te maken.
Dank u wel.
Meer weten?
Wat heerlijk dat er zoveel mensen zijn, die er ook zo over denken!
als je niet mag spelen als een kind, hoe moet een kind zich dan nog leren te vermaken? geen wonder dat er op den duur geen spelende kinderen meer zijn……
Lekker spelen en vertrouwen in jezelf en de wereld om je heen opbouwen is zoveel belangrijker dan presteren. Het kind wat leren leuk vindt, rolt er wel doorheen, maar die bouwer en rauwdouwer… mag die ook even kleuter zijn?
Eens!!!! mag ik ook weer even kleuter zijn?? 😀 Laat die kleintjes maar lekker spelen ipv te moeten presteren.
Inderdaad contrôle staat hoger aangeschreven dan kwaliteit.