De werkgroep strijdt voor de erkenning van kleutergericht onderwijs. Hij wil ervoor zorgen dat de kleuterperiode als aparte ontwikkelingsfase opnieuw een plaats krijgt in het Nederlandse onderwijs(beleid).
De werkgroep wil een halt toeroepen aan de toename van onderwijsmethoden, programma’s en toetsen waarin van kleuters alleen maar vermeerdering van feitenkennis wordt verwacht in plaats van persoonlijke ontwikkeling.
Een liefdevolle omgeving, waarin kinderen zich op hun unieke, eigen wijze mogen en kunnen ontwikkelen en waarin de leerkracht oog mag hebben voor al hun specifieke talenten is hard nodig – deze vormt namelijk hét fundament voor een respectvolle samenleving.
Laat de kleuter weer kleuteren
Als u het eens bent met deze gedachtegang, hopen we, dat u onder het kopje ‘steunbetuiging’ uw handtekening wilt plaatsen, tevens hebt u de mogelijkheid een bericht achter te laten. Wij hebben namelijk ook uw hulp dringend nodig om de gewenste verbetering van het kleuteronderwijs mogelijk te maken.
Dank u wel.
Meer weten?
Alles wat bovenaan niet goed zit, moeten de kleuterleerkrachten vanaf de onderkant bijvullen. Dat werkt niet.
Geen toetsen maar tekenen en kleien.
Dat kan toch maar zo kort en toetsen kan nog lang
Ga voor kwali(kleutert)tijd in plaats van dat gejaag, dan pas krijg je kwaliteit.
De integratie zorgde voor de degradatie van het kleuteronderwijs.
Dank voor dit geweldige initiatief.
Stop met het opl(ij)den van individuutjes, de wereld heeft behoefte aan sociale mensen!