De werkgroep strijdt voor de erkenning van kleutergericht onderwijs. Hij wil ervoor zorgen dat de kleuterperiode als aparte ontwikkelingsfase opnieuw een plaats krijgt in het Nederlandse onderwijs(beleid).
De werkgroep wil een halt toeroepen aan de toename van onderwijsmethoden, programma’s en toetsen waarin van kleuters alleen maar vermeerdering van feitenkennis wordt verwacht in plaats van persoonlijke ontwikkeling.
Een liefdevolle omgeving, waarin kinderen zich op hun unieke, eigen wijze mogen en kunnen ontwikkelen en waarin de leerkracht oog mag hebben voor al hun specifieke talenten is hard nodig – deze vormt namelijk hét fundament voor een respectvolle samenleving.
Laat de kleuter weer kleuteren
Als u het eens bent met deze gedachtegang, hopen we, dat u onder het kopje ‘steunbetuiging’ uw handtekening wilt plaatsen, tevens hebt u de mogelijkheid een bericht achter te laten. Wij hebben namelijk ook uw hulp dringend nodig om de gewenste verbetering van het kleuteronderwijs mogelijk te maken.
Dank u wel.
Meer weten?
Kinderen leren sneller en beter door te handelen dan m.b.v. papieren opdrachten in een boek. Waarom zijn kleine kinderen zo snel vaardig met een tablet of computer? Omdat ze ermee mogen experimenteren. Dit noemde men vroeger spelend leren. Op de kleuterschool werd zo met de kinderen gewerkt. Geef de kinderen op de basisschool het plezier in leren terug door weer spelend te mogen leren.
leerkracht groep 4 en ICTcoach
Lieve mama,
Jij bent de positiefste!
Succes en een dikke knuffel
Ik ben van de ‘nieuwe generatie’…… Maar ben het er helemaal mee eens!Laat kleuters weer spelen!!!Succes met al jullie werk om dit weer te bereiken!
De kleuterperiode zou de leukste schoolperiode van je leven moeten zijn.
Vroeger mochten de kinderen nog kind zijn.
90jarige kritische oma 14-08-1922