De werkgroep strijdt voor de erkenning van kleutergericht onderwijs. Hij wil ervoor zorgen dat de kleuterperiode als aparte ontwikkelingsfase opnieuw een plaats krijgt in het Nederlandse onderwijs(beleid).
De werkgroep wil een halt toeroepen aan de toename van onderwijsmethoden, programma’s en toetsen waarin van kleuters alleen maar vermeerdering van feitenkennis wordt verwacht in plaats van persoonlijke ontwikkeling.
Een liefdevolle omgeving, waarin kinderen zich op hun unieke, eigen wijze mogen en kunnen ontwikkelen en waarin de leerkracht oog mag hebben voor al hun specifieke talenten is hard nodig – deze vormt namelijk hét fundament voor een respectvolle samenleving.
Laat de kleuter weer kleuteren
Als u het eens bent met deze gedachtegang, hopen we, dat u onder het kopje ‘steunbetuiging’ uw handtekening wilt plaatsen, tevens hebt u de mogelijkheid een bericht achter te laten. Wij hebben namelijk ook uw hulp dringend nodig om de gewenste verbetering van het kleuteronderwijs mogelijk te maken.
Dank u wel.
Meer weten?
Ik wil dit graag steunen…
Laat kinderen (en vooral kleuters) toch kinderen blijven! Ze kunnen nog lang genoen “volwassen” zijn !
Hans Biermans, Voorburg
Het kind is van zichzelf en anderen kunnen hem helpen dat te worden door hem van binnenuit te laten ontdekken,vrij te laten kiezen,fantaseren ,verbinding maken met anderen,te laten verwonderen.Volwassenen kunnen een hoop van kleuters leren als ze met hun hart zouden kijken.
Laat de kleuter niet op zijn ” tenen lopen” maar op zijn voeten,respecteer en geniet van de fase waar hij inzit.Geen methode,geen toetsen en een juf / meester die niet in gewetensnood hoeft te komen maar weer van d’r / zijn vak kan houden.De kleuter is geen schoolkind.Lang leve de kleuter!
Jeanine Senden,een kleuterjuf in hart en nieren die nu weer aan de zoveelste methode moet geloven omdat anderen haar dit opleggen.
Spelend leren met de juiste uitdaging op het juiste moment!!Goed initiatief, succes!
Spelend leren met de juiste uitdaging op het juiste moment!!Succes, goed initiatief