Steun jij de doelstellingen van de Werk- en Steungroep Kleuteronderwijs? Bekijk hier onze doelstellingen en word lid!

Archief

Terug naar het kleuteronderwijs (49)

Na een aantal jaren groep 3, ging Ingrid weer terug naar haar oude vak: het kleuteronderwijs. Ze raakt echter in de war door wat er allemaal MOET op cognitief gebied.
Werken met de methoden belemmert haar om nog vanuit de kleuter zelf te werken. Inmiddels heeft ze zich ziek gemeld met het gevoel de kleuters, ouders en collega’s in de steek te laten. En maandag moet ze naar de ARBOarts……
“Ja, na een aantal jaren groep 3 weer terug bij mijn oude vakgebied,kleuters. Maar nu ‘moet’ ik methoden volgen en verantwoordingen afleggen en groepsplannen maken. Vergeten wordt, dat de spellessen, gymlessen en buitenspelen van groot belang zijn voor de ontwikkeling van kleuters. Vooral als je als juf actief en met plezier meedoet en een uitdagende omgeving creëert.
Zonder al het opgelegde er omheen, voel ik me prima op mijn plek. Ken de ontwikkelingsgebieden, weet wat ik kan aanbieden, heb een goed contact met ouders. Maar ik raak in de war, door wat allemaal MOET op cognitief gebied. Werken met de methoden belemmert mij om nog vanuit de kleuter zelf te werken, in te spelen op de behoefte, de nieuwsgierigheid.”

Related posts
Archief

WSK Symposium 2024

Archief

Wachtwoord ledensite WSK vergeten?

Archief

Aanmelden als steunlid WSK-kleuteronderwijs

Archief

Herstellen van een goede opleiding voor het onderwijs aan kleuters (3)

Klik HIER en word (steun-)lid van de WSK en
blijf op de hoogte via onze nieuwsbrief.

 

2 Comments

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *