Steun jij de doelstellingen van de Werk- en Steungroep Kleuteronderwijs? Bekijk hier onze doelstellingen en word lid!

Archief

Een nieuwe methode voor 1/2 (13)

Dit verhaal van Jeanine gaat over de invoering van een nieuwe methode in groep 1 en 2. Een methode waar ze haar twijfels bij heeft. De directie heeft echter besloten een nieuwe methode in te voeren en verwacht dan ook van alle leerkrachten van groep 1 en 2 dat ze die volgen.

Fragment uit een mail van de directie:
“Wij gaan aan de slag met een enthousiaste en gedreven trainer zodat deze methode in onze school goed ingebed wordt. Dit is echter geen proces van een week of een maand. Vorig schooljaar hebben wij geconstateerd dat er een aantal basiszaken niet voldoende op orde zijn in de groepen 1 en 2 en/of in de afstemming tussen de 2 groepen.”

“Ik heb in mijn loopbaan van 30 jaar kleuteronderwijs cursussen gedaan met betrekking op ervaringsgericht en ontwikkelingsgericht onderwijs. Ik heb zo mijn eigen manier van werken ontwikkeld en heb er moeite mee om nu weer een 2-jarige cursus speelplezier te gaan volgen. Verder vind ik groepsplannen bij kleuters niet passen als je kindvolgend werkt. Ik heb moeite met wat mensen bedenken en dat ik dat moet uitvoeren, omdat de noodzaak ontbreekt. Ik ben enorm geïnspireerd door Sieneke Goorhuis, Ewald Verveat en Marcel van Herpen.”

Related posts
Archief

WSK Symposium 2024

Archief

Wachtwoord ledensite WSK vergeten?

Archief

Aanmelden als steunlid WSK-kleuteronderwijs

Archief

Herstellen van een goede opleiding voor het onderwijs aan kleuters (3)

Klik HIER en word (steun-)lid van de WSK en
blijf op de hoogte via onze nieuwsbrief.

 

2 Comments

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *