Om de Tweede Kamer ertoe te bewegen om naar de praktijk te luisteren in plaats van naar de theorie lanceren wij: DE VRAAG VAN DE WEEK
Indien de vraag jou persoonlijk raakt, reageer dan kort met een eigen ervaring. De WSK zorgt er vervolgens voor dat jullie ervaringen bij de Tweede Kamer terecht komen.
Een schooldirecteur vraagt om meer verantwoordelijkheid voor de professionals in de school, door bestuurslagen te laten verdwijnen.
Resultaat: het geld komt wel terecht waar het hoort, namelijk rechtstreeks bij het onderwijs, dus bij leerlingen en leerkrachten.
* Zijn er in de leiding van jouw school ook medestanders op dat gebied? Vertel je ervaring.
Reageren kan hieronder, via facebook maar ook via mail kerngroep@wsk-kleuteronderwijs.nl
De allerbeste vruchtbare bodem om iets te leren is de innerlijke motivatie. Juist het spelend leren is perfekt voor het leggen van een goede basis om te leren lezen. Na veel jaren met kleuters en oudere kinderen gewerkt te hebben, heb ik ervaren dat jonge kinderen juist dan plezier in lezen krijgen.
Een betere basis dan deze natuurlijke basis , in ieder gezond kind aanwezig, is niet mogelijk.