Om de Tweede Kamer ertoe te bewegen om naar de praktijk te luisteren in plaats van naar de theorie lanceren wij: DE VRAAG VAN DE WEEK
Indien de vraag jou persoonlijk raakt, reageer dan kort met een eigen ervaring. De WSK zorgt er vervolgens voor dat jullie ervaringen bij de Tweede Kamer terecht komen.
Leerkracht krijgt opmerkingen van directie en IB-er om meer aandacht te besteden aan voorbereidend lezen en rekenen, door ‘op een leuke manier te spelen met letters en cijfers’.
Zelf weet zij zeker dat ze goed bezig is met voorbereiding door te spelen met vormen en concrete materialen en door het verkennen van het eigen lichaam met beweging in de ruimte.
* Voel jij ook een dergelijke druk? Beschrijf een concrete ervaring.
Reageren kan hieronder, via facebook maar ook via mail kerngroep@wsk-kleuteronderwijs.nl
De directie en Iber hebben deze druk nooit bij mij neergelegd. Maar wel mede collega’s groep 1-2. Zij hebben geen kleuterachtergrond en hebben werkelijk geen idee hoe het bij kleuters werkt. Als je het probeert uit te leggen dan knikken ze en kijken ze je aan alsof ze het begrijpen maar toch gaan ze door met De letter van de week!! e.d.. Of schrijven het “doel” van het “lesje” op het digibord, EDI proof! Het is zo frustrerend. Ik heb de moed opgegeven en ben het onderwijs uitgestapt. Werk nu op een Agrarisch kinderdagverblijf met een prachtige groene visie.