Gratis nascholing: Klank- en vormspel en leesrijpheidstoets

Hoe bereid je een niet-leesrijp kind optimaal voor op leren lezen? Hoe besteed je op een verantwoorde manier aandacht aan klanken en vormen? Vragen waarop Ewald Vervaet je deze avond een antwoord gaat geven.      

Informatiebijeenkomst voor scholen over deelname aan de Effectmeting kansrijke interventies (NRO)

Woensdag 25 januari 15:45- 17:30 uur (via Zoom) Tijdens deze informatiebijeenkomst kunnen scholen die interesse hebben in deelname aan de Effectmeting kansrijke interventies meer informatie krijgen over de interventies en het onderzoek. U kunt deelnemen aan 3 deelsessies en dus meer informatie krijgen over 3 interventies waarin u bent geïnteresseerd. In deze deelsessies verzorgen de onderzoeksteams per interventie een presentatie […]

Voorbereidende sectorraad (VSR)

Zo’n anderhalve week voorafgaand aan de sectorraad vindt er (online) een voorbereidende sectorraad (VSR) plaats. Deze VSR is een laagdrempelige manier om eens te komen meeluisteren en -praten over actuele thema’s. Ook niet-leden kunnen aansluiten bij deze voorbereidende sectorraden, dus nodig gerust een collega uit! https://www.aob.nl/agenda/vsr-po/ Locatie Online via Teams Datum 25 januari 2023 Uiterlijke inschrijfdatum 25 januari 2023  

Webinar: Meten in het onderwijs en de oplossing van de onderwijscrisis

Meten in het onderwijs en de oplossing van de onderwijscrisis In het onderwijs is een crisis gaande. Die is zich bovendien aan het verdiepen. Hoe komt dit? Vanuit de wetenschap is de verklaring voor de onderwijscrisis en voor haar verdieping dat er verkeerd wordt gemeten: in het meten van de leerlingen, in het ontwerpen van leermiddelen en bij het beoordelen […]

Webinar: Meten in het onderwijs en de oplossing van de onderwijscrisis

Meten in het onderwijs en de oplossing van de onderwijscrisis In het onderwijs is een crisis gaande. Die is zich bovendien aan het verdiepen. Hoe komt dit? Vanuit de wetenschap is de verklaring voor de onderwijscrisis en voor haar verdieping dat er verkeerd wordt gemeten: in het meten van de leerlingen, in het ontwerpen van leermiddelen en bij het beoordelen […]