Webinar: Meten in het onderwijs en de oplossing van de onderwijscrisis

Meten in het onderwijs en de oplossing van de onderwijscrisis In het onderwijs is een crisis gaande. Die is zich bovendien aan het verdiepen. Hoe komt dit? Vanuit de wetenschap is de verklaring voor de onderwijscrisis en voor haar verdieping dat er verkeerd wordt gemeten: in het meten van de leerlingen, in het ontwerpen van leermiddelen en bij het beoordelen […]

Webinar: Meten in het onderwijs en de oplossing van de onderwijscrisis

Meten in het onderwijs en de oplossing van de onderwijscrisis In het onderwijs is een crisis gaande. Die is zich bovendien aan het verdiepen. Hoe komt dit? Vanuit de wetenschap is de verklaring voor de onderwijscrisis en voor haar verdieping dat er verkeerd wordt gemeten: in het meten van de leerlingen, in het ontwerpen van leermiddelen en bij het beoordelen […]

Schoolrijpheidsindicaties (door observatie)

Online nascholing van Onze Kleuterklas Community op dinsdag 23 april 2024 van 20.00 tot 21.30 uur Schoolrijpheidsindicaties (door observatie) door Guy Stevens (auteur van het boek: Help! Teveel kinderen vallen uit op school.) Leden van de community melden zich (gratis) aan via de community of mail lidaboonstra@onzekleuterklascommunity.nl (Nog) geen lid van de community? Meld je dan hieronder aan: https://hartvoordekleuters.nl/.../webinar-23-april-2024.../

Webinar: ‘Onderwijs ontwikkelingvolgend én thematisch’

Kleuters: voorwaardenscheppend leesonderwijs, geen lettertraining. In het vrije spel ontdekken peuters en kleuters zaken die ze zelf kunnen en willen ontdekken en zich eigen kunnen en willen maken. Elk op zijn eigen ogenblik, elk in zijn eigen tempo en elk op zijn eigen manier. De presentatie wordt gegeven door Ewald Vervaet.   KLIK HIER OM JE AAN TE MELDEN

Webinar: Meten in het onderwijs en de oplossing van de onderwijscrisis

Meten in het onderwijs en de oplossing van de onderwijscrisis In het onderwijs is een crisis gaande. Die is zich bovendien aan het verdiepen. Hoe komt dit? Vanuit de wetenschap is de verklaring voor de onderwijscrisis en voor haar verdieping dat er verkeerd wordt gemeten: in het meten van de leerlingen, in het ontwerpen van leermiddelen en bij het beoordelen […]