Steun jij de doelstellingen van de Werk- en Steungroep Kleuteronderwijs? Bekijk hier onze doelstellingen en word lid!

Archief

Directe Instructie (DI): relativering en af te raden bij kinderen die ergens niet aan toe zijn

Op 20 januari 2021 hebben we de Tweede Kamer en alle schoolbesturen een brief en een stuk toegestuurd over ‘Directe Instructie’ (DI)’.
We bespeuren dat (E)DI in het hele land wordt aangeprezen als dé manier van lesgeven. Volgens ons dient het belang van DI gerelativeerd te worden en is DI af te raden bij kinderen die ergens nog niet aan toe zijn. Dat laatste geldt met name voor kinderen die als kleuter functioneren.
We hopen met dit stuk te bevorderen dat alle kinderen, maar de kleuters in het bijzonder, alleen onderwijs óp hun ontwikkelingsniveau krijgen (Ontwikkeling Volgend Onderwijs) en niet bóven hun ontwikkelingsniveau (met DI of anderszins).

Ons stuk bestaat uit negen onderdelen. De komende dagen zullen we elk van die negen onderdelen opnieuw toezenden zodat je het hele stuk rustig op je kunt laten inwerken.
DI kán goed werken, maar zou het kleuteronderwijs volledig stuk maken indien DI zo veel mogelijk in het kleuteronderwijs aangewend zou worden.

Hoort, zeg het voort! Deel dit stuk met je collega’s van je school en van je stichting – te beginnen met die collega’s van wie je weet dat ze op jouw lijn en dus ook op de lijn van de WSK zitten.

KLIK HIER voor pdf >>> Directe Instructie (DI): relativering en af te raden bij kinderen die ergens niet aan toe zijn

2021-01-20 reactie WSK op Schmeiers stuk over di
Related posts
Archief

WSK Symposium 2024

Archief

Wachtwoord ledensite WSK vergeten?

Archief

Aanmelden als steunlid WSK-kleuteronderwijs

Archief

Herstellen van een goede opleiding voor het onderwijs aan kleuters (3)

Klik HIER en word (steun-)lid van de WSK en
blijf op de hoogte via onze nieuwsbrief.

 

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *