Steun jij de doelstellingen van de Werk- en Steungroep Kleuteronderwijs? Bekijk hier onze doelstellingen en word lid!

Archief

We moeten spelen, en deze hoogleraar legt uit waarom

School is om te leren, spelen doe je als het huiswerk af is. Toch?

Er zijn mensen die ernstig kijken wanneer je ze interviewt, en mensen die vrolijk kijken. Rob Martens (58), hoogleraar Onderwijswetenschappen aan de Open Universiteit, is een man die vrolijk kijkt. Iemand van wie je graag iets aan wilt nemen, omdat je denkt: wie zo vrolijk kijkt, moet wel iets aan het leven goed begrepen hebben.

Dat ‘iets’ zou weleens te maken kunnen hebben met waar Martens al vijftien jaar onderzoek naar doet: het belang van intrinsieke motivatie en spel – voor kinderen, voor volwassenen, voor leerlingen. Hij schreef er twee boeken over: We moeten spelen (2019) en Leerlingen intrinsiek motiveren (2022).

klik hier en lees verder …

 

 

Related posts
Archief

WSK Symposium 2024

Archief

Wachtwoord ledensite WSK vergeten?

Archief

Aanmelden als steunlid WSK-kleuteronderwijs

Archief

Herstellen van een goede opleiding voor het onderwijs aan kleuters (3)

Klik HIER en word (steun-)lid van de WSK en
blijf op de hoogte via onze nieuwsbrief.

 

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *