Om de Tweede Kamer ertoe te bewegen om naar de praktijk te luisteren in plaats van naar de theorie lanceren wij: DE VRAAG VAN DE WEEK
Indien de vraag jou persoonlijk raakt, reageer dan kort met een eigen ervaring. De WSK zorgt er vervolgens voor dat jullie ervaringen bij de Tweede Kamer terecht komen.
Kleuterleerkracht kreeg van collega groep 3 naar aanleiding van leesproblemen bij een leerling de vraag: ‘Heb jij met dit kind wel genoeg gehakt en geplakt?’
* Heb jij ook een dergelijke ervaring? Hoe ging dat?
Reageren kan hieronder, maar ook via facebook of mail naar
kerngroep@wsk-kleuteronderwijs.nl
(Je reactie via mail wordt anoniem verwerkt als je dat wilt.)
Nee maar het aantal letters wat we aanbieden, dus niet aanleren, moest wel omhoog.
Er werd in ieder geval al verwacht dat de kinderen minstens 12 letters kenden, terwijl niet alle kinderen daar aan toe waren!
En inderdaad die vraag werd ook wel gesteld door de leerkracht van groep 3.
Hier ook herkenbaar. Maar ook letters en cijfers 3x per week aandacht geven, liefst op edi manier.
Bij ons op school ging een enquête rond met de vraag wat we doen met EDI bij de kleuters.
Want de leeropbrengsten moeten omhoog, dus moet iedereen in zijn groep werken via deze methode. Maar het past zó niet bij kleuters. Heel lastig dit!
Herkenbaar☹